Informacje o monitoringu handlowym w sklepach lub centrach handlowych
- Zastosowanie monitoringu w punktach handlowych
- Skuteczność monitoringu w sklepach i galeriach
- Dodatkowe zadania monitoringu w handlu
- Korzyści wdrażania monitoringu w sklepach
Coraz większa liczba kradzieży towarów, włamań czy też aktów wandalizmu zmusza właścicieli sklepów do podjęcia działań mających na celu zapobieganie, bądź też znaczne ograniczenie tego typu incydentów. Firma Milestone wychodząc naprzeciw potrzebom handlu detalicznego oferuje szeroki wybór oprogramowania, które umożliwia monitorowanie zarówno małych, rodzinnych sklepików jak również sklepów wielkopowierzchniowych. Oprogramowanie nie stanowi problemu w zarządzaniu ani instalacji, a interaktywne mapy pozwalają użytkownikowi na precyzyjne śledzenie obiektów i szybkie reagowanie w razie nagłej potrzeby.
Pracownicy ochrony w szybki i łatwy sposób mogą zarządzać kamerami i alarmami, kontrolować bramy i wejścia, nadawać wiadomości głosowe i eksportować materiały dowodowe dzięki przyjaznemu dla użytkownika interfejsowi. Mają bowiem do dyspozycji wielowarstwowe mapy, które dają precyzyjny podgląd na całą sytuację i znacznie skracają czas reakcji. Funkcja alarmu w połączeniu z mapą zapewnia przegląd alarmów zabezpieczeń i alarmów systemowych, co daje natychmiastową weryfikację wizyjną i prowadzi do zmniejszenia liczby fałszywych alarmów. Każdy właściciel sklepu przy wyborze dowolnego oprogramowania otrzymuje bezpłatną możliwość podglądu na żywo lub też odtwarzania nagranego materiału przy pomocy urządzeń mobilnych czyli tzw. oprogramowanie XProtect Smart Client, dostępnego w 26 wersjach językowych.
Usługa System Watch pozwala natomiast na pełną kontrolę systemu. Informuje bowiem o wszelkich błędach systemowych, wadliwych kamerach czy też przerwaniu pracy serwera nagrywającego. W przypadku incydentu w strefach prywatnych oprogramowanie pozwala na zasłonięcie części obrazu na żywo w odtwarzanym nagraniu, tak by był on niewidoczny dla oglądających. Zbieranie materiału dowodowego przez ochronę również nie stanowi problemu i wreszcie nie musi być czasochłonne. Funkcja Smart Search umożliwia bowiem wyszukiwanie użytkowników na podstawie ruchu w jednym lub kilku wybranych obszarach obrazu z danej kamery, a funkcja Explorer Sequence wyświetla w formie minaturek przegląd przechwyconych ujęć wideo oraz odstępy czasu z jednej lub kilku kamer.
Zastosowanie monitoringu punktach handlowych
Rozproszone kamery w centrach i galeriach handlowych.
Skuteczność monitoringu w sklepach i galeriach
- ataki na pracowników,
- niepłacący klienci,
- kradzieże,
- zgubione lub pozostawione rzeczy,
- zagrożenia terrorystyczne,
- akty wandalizmu.
Dodatkowe zadania monitoringu w handlu
- nieuzasadnione pozwy i roszczenia,
- monitorowanie ruchu i gromadzenie danych statystycznych,
- zliczanie kupujących,
- analiza zagrożeń.
Korzyści wdrażania monitoringu w sklepach
- proaktywne i scentralizowane zarządzanie otwartą platformą,
- komunikacja ze służbami bezpieczeństwa (zdalne stanowiska nadzoru),
- dostęp do każdego podglądu z dowolnego sklepu w dowolnej chwili,
- funkcjonowanie rejestracji przy braku połączenia,
- zarządzanie alarmami, aby odpowiednio reagować na przemoc, wandalizm, kradzieże itp.,
- zaawansowane funkcje przeszukiwania archiwum,
- interaktywne mapy dla pełnego obrazu sytuacji,
- wiele poziomów uprawnień, dwuetapowa autentyfikacja i integracja z Active Directory,
- darmowe aplikacje klienckie,
- dostęp z urządzeń mobilnych.
- obsługa ścian monitoringu.